Analyse & strategie.
Analyse & strategie.
Van research en analyse
naar een doordachte strategie.
Wat zijn de sterktes van jouw business en waar positioneer je jouw bedrijf? Die vragen vormen de basis van elk succesvol traject, inclusief een grondig kennis van het bedrijf en zijn toekomstige klanten.
Eerst en vooral heb je nood aan een digitaal product of service. Stel jezelf de vragen: welke behoeften moet ik inlossen en in welke mate worden deze op de huidige markt al beantwoord? Hoe draagt mijn digitale innovatie bij aan mijn bedrijf of beter, hoe kan mijn bedrijf een bijdrage leveren aan die vernieuwing? Stel altijd heel concreet jouw doelen voor(op), welke strategie je ook gebruikt. Maar het allerbelangrijkste blijft het constant monitoren en analyseren van je doelpubliek: wie zijn ze, wat doen ze, wat beweegt hen en
wat zijn hun waarden, hoe vaak zitten ze op social media en kijken ze naar tv? De meest innovatieve digitale producten of services zien het licht door een geweldige strategie. Maar strategie is nooit een doel op zich. Wie succesvol wil innoveren, heeft meer dan een mooie presentatie nodig. Essentieel is een strategisch en operationeel actieplan.
Samen bepalen we in een plan wie we wanneer willen bereiken via specifieke digitale marketingkanalen. Concreet doen we dit via een digitale roadmap. We baseren ons hierbij op jouw huidige business en begeleiden stap voor stap de online transformatie.
Wat zijn de sterktes van jouw business en waar positioneer je jouw bedrijf? Die vragen vormen de basis van elk succesvol traject, inclusief een grondig kennis van het bedrijf en zijn toekomstige klanten.
Eerst en vooral heb je nood aan een digitaal product of service. Stel jezelf de vragen: welke behoeften moet ik inlossen en in welke mate worden deze op de huidige markt al beantwoord? Hoe draagt mijn digitale innovatie bij aan mijn bedrijf of beter, hoe kan mijn bedrijf een bijdrage leveren aan die vernieuwing? Stel altijd heel concreet jouw doelen voor(op), welke strategie je ook gebruikt. Maar het allerbelangrijkste blijft het constant monitoren en analyseren van je doelpubliek: wie zijn ze, wat doen ze, wat beweegt hen en
wat zijn hun waarden, hoe vaak zitten ze op social media en kijken ze naar tv? De meest innovatieve digitale producten of services zien het licht door een geweldige strategie. Maar strategie is nooit een doel op zich. Wie succesvol wil innoveren, heeft meer dan een mooie presentatie nodig. Essentieel is een strategisch en operationeel actieplan.
Samen bepalen we in een plan wie we wanneer willen bereiken via specifieke digitale marketingkanalen. Concreet doen we dit via een digitale roadmap. We baseren ons hierbij op jouw huidige business en begeleiden stap voor stap de online transformatie.
Digitale marketing strategy
Integreer op een duurzame manier de digitalisering in jouw organisatie. Een goed draaiende business in tijden van digitale verandering betekent noodzakelijkerwijs dat je jouw bedrijfsvisie af en toe moet herbekijken en vernieuwen.
Digitale audit
Of het nu gaat om een audit van de SEO-prestaties van je website, de kwaliteit van je SEA-campagnes, de Usability van je website of een complete analyse van je social media: met een digitale audit gaan we samen op zoek naar jouw grootste groeipotentieel. Zo ontdekken we meteen ook met welke wijzigingen we de beste, meest langdurige resultaten kunnen verwezenlijken.
Doelgroepanalyse
Een doelgroepanalyse helpt om effectiever in te spelen op jouw doelgroep. Je leert die zo beter kennen en begrijpen, waardoor je jouw marketingstrategie kan verfijnen en op maat kan maken van jouw potentiële klant. Zo kan je onder meer beter inspelen op raakvlakken met jouw klanten en klantenervaring.
Trefwoordenanalyse
Het vinden, selecteren en analyseren van de juiste zoekwoorden voor je website of campagne is de eerste stap in een succesvol SEO-traject. Bovendien is het essentieel om gevonden te worden door de juiste doelgroep. Met behulp van een trefwoordenanalyse kan je strategisch te werk gaan om de ideale doelgroep te bereiken.
Experience map
Een customer experience roadmap bekijkt de customer journey en de beleving van jouw bedrijf door de ogen van de klant. Dit levert je waardevolle, nieuwe inzichten op waarmee je de keuze- en contactmomenten met jouw klant concreter kan uittekenen. Een dergelijke map geeft antwoord op vragen zoals: Wat willen jouw klanten bereiken? Hoe doen ze dit en in welke volgorde? Hoe maken ze keuzes en waar zijn die keuzes op gebaseerd? En hoe ervaren ze de weg die ze afleggen?
Digitale marketing strategy
Integreer op een duurzame manier de digitalisering in jouw organisatie. Een goed draaiende business in tijden van digitale verandering betekent noodzakelijkerwijs dat je jouw bedrijfsvisie af en toe moet herbekijken en vernieuwen.
Digitale audit
Of het nu gaat om een audit van de SEO-prestaties van je website, de kwaliteit van je SEA-campagnes, de Usability van je website of een complete analyse van je social media: met een digitale audit gaan we samen op zoek naar jouw grootste groeipotentieel. Zo ontdekken we meteen ook met welke wijzigingen we de beste, meest langdurige resultaten kunnen verwezenlijken.
Doelgroepanalyse
Een doelgroepanalyse helpt om effectiever in te spelen op jouw doelgroep. Je leert die zo beter kennen en begrijpen, waardoor je jouw marketingstrategie kan verfijnen en op maat kan maken van jouw potentiële klant. Zo kan je onder meer beter inspelen op raakvlakken met jouw klanten en klantenervaring.
Trefwoordenanalyse
Het vinden, selecteren en analyseren van de juiste zoekwoorden voor je website of campagne is de eerste stap in een succesvol SEO-traject. Bovendien is het essentieel om gevonden te worden door de juiste doelgroep. Met behulp van een trefwoordenanalyse kan je strategisch te werk gaan om de ideale doelgroep te bereiken.
Experience map
Een customer experience roadmap bekijkt de customer journey en de beleving van jouw bedrijf door de ogen van de klant. Dit levert je waardevolle, nieuwe inzichten op waarmee je de keuze- en contactmomenten met jouw klant concreter kan uittekenen. Een dergelijke map geeft antwoord op vragen zoals: Wat willen jouw klanten bereiken? Hoe doen ze dit en in welke volgorde? Hoe maken ze keuzes en waar zijn die keuzes op gebaseerd? En hoe ervaren ze de weg die ze afleggen?